Wednesday, 17 September 2014

Mujhse dosti karoge??

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang..
segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam :)


Trust, "mujhse dosti karoge?"
Love, "sure. told ya, I can't live withauchh u."

Rasa cinta dan percaya itu berjalan bersama. Once, rasa percaya itu broken into pieces..automatically, love will disappear. kan? kita mulai cinta dengan sesuatu bermula dengan bina rasa percaya kan? aku percaya dia akan...........phew! tatkala rasa percaya itu  telah dikhianati.. dicurangi.. maka cinta juga akan hilang.  *bagi saya* konsepnya begini, love is the shadow of trust. once, trust is broken. love will disappear. 

biasanya, manusia lah yang selalu mengkhianati rasa percaya lepas tu nak kutip balik. "akulah tu.sorry k." lepas tu nak persoalkan, "kenapa dah berubah? benci kah?" *rasa nak baling ja dgn tong gas kan? ok. sabar itu separuh dari kecantikan. senyum. 
"berubah? ya! tapi tapi tak benci pun.  Cuma nak kata, don't underestimate the power of trust. When my trust to you b r o k e n, my love for you will change 359.9999 degree. yang tinggal hanyalah rasa sayang as saudara seislam. tu ja." faham?  

"really, nobody can understand women." hahah. rahul is right! *kepala mencecah lantai 

Yes, nak jaga cinta manusia kena jaga kepercayaan yg mereka beri. simple as that! dan yang utamanya, kita kena letak Allah sebagai cinta nombor satu dalam hidup kita. kenapa? bila masa.. rasa cinta dan percaya kita kepada manusia lebih tinggi berbanding dengan cinta dan percaya kita kepada Allah. maka, kita takkan temui rasa bahagia dan terpenjara di dalam kesedihan yang kita cipta sendiri. wake up! life must go on. percaya dengan Allah. hey donchh u remember, "Allah <3 you." InshaAllah, anda akan terjaga dari rasa kecewa dengan manusia dengan ingat betapa Allah sentiasa menyayangi kita. *peluk bantal kuat2. muahh! wek. Ingat, setiap yang ada di hadapan kita adalah ujian kepada kita. well, definisi kehidupan kan ujian?? 

"Sesungguhnya, Kami telah menjadikan apa yang ada di bumi sebagai perhiasan baginya, untuk Kami menguji mereka, siapakah yang terbaik perbuatannya." Al-Kahf : 7

"Harta dan anak-anak adalah perhiasan kehidupan dunia, tetapi amal kebajikan yang terus menerus adalah lebih baik pahalanya di sisi Tuhanmu serta lebih baik untuk menjadi harapan" Al-Kahf : 46

berhadapan dengan dunia...kita kena pandai buat pilihan. ustazah fatimah syarha pesan, dalam buat sesuatu.. "pilih lah pilihan yang mudah." kita kena banyak bersabar jgk..sabar itu kan penolong? kena sentiasa bersyukur.. Allah berfirman dalam surah Al-Qasas ayat 82..

".............the ungrateful are never successful."

Ayat yg buat aku tenggelam. sampai sekarang aku pegang. ya..patutlah. semakin aku mengeluh semakin lambat aku capai kejayaan. astaghfirullah..tarik nafas sekejap. ok. penulisan ini cuma coretan dari hati yang duk sajo makan kuaci. semoga Allah redha :)

"....Allah redha kepada mereka dan mereka pun redha kepada-Nya. itulah kemenangan yang agung." Al-Maidah : 119 

sweetkan ayat tu? simple. kemenangan sebenar adalah bila masa Allah redha dengan kamu dan kamu redha dengan Allah :D akhir sekali, if im wrong, tell me. forgive me. and if u dare..forget me! :p ehek.
ok. sebelum tido..kak neelofa pesan, maafkan semua orang bermula dengan malam hari ini dan malam-malam seterusnya. kali pertama kita cuba memaafkan..mungkin hati masih keras..kali kedua..kali ketiga..keempat dan seterusnya, inshaAllah hati kita akan lembut untuk maafkan orang. cantik tips dari kak lofa manis! semoga Allah perkenankan doa-doa kak lofa dan doa kita semua. Aamin ya Rabb :)))

hey, mujhse dosti karoge?"
ops. ana nak ceritakan kepada ente semua satu ceghita sebelum tidur.... kisahnya begini..ok lupa permulaan cerita ni ==' kita terus ke puncak ya! :D
Khadijah : Aisyah!! dengarnya, ente akan bertunang. dengan siapa? mesti kacak kan? 
Aisyah : inshaAllah, 'dia' tiada rupa tetapi sangat mendekatkan diri Aisyah dengan Allah. Itu yang paling utama.
Khadijah : ..........................................
MENGAPA KRIK KRIK KAWAN2? teka 'dia' itu siapa? 
bukan jejaka di balik belon-belon ini..tetapi 'dia' adalah M.A.U.T. 


kal ho na ho. tomorrow may  never come. 

No comments:

Post a Comment