Friday, 10 August 2012

Kucing oh Kucing...

Saya bukanlah diantara PENCINTA KUCING...tapi, tak bermakna saya berada diantara PEMBENCI KUCING.. tak semestinya, sesuatu yang kita TAKUT kita BENCI dan tak semestinya yang kita yang kita SAYANG kita CINTA...kan???
begitu juga kita sebagai hamba ALLAH, kita takut padaNya tapi adakah kita BENCI padaNya?? tidak kan..begitu juga dengan kucing..walaupun kau secomel mana, aku tetap tiada keberanian utk meNyentuhmu...bukan saya benci..tapi, saya takuttt... RUPA paras bukan segala-galanya..

Malam ni, dekat kedai kopi E...traffic jem gara-gara KUCING.. seandainya kucing ini reti nak baca...mesti BANGGA..alahaiii..mohon sekolah untuk kucing seantero dunia ditubuhkan..hahahha!! ramainya pencinta kucing..esok pakat-pakat buat demonstrasi kucing ya... "KAMI PENCINTA KUCING".. yang dulu post pasal aduan kucing tu diam menyepi..tak boleh salahkan dorang 100% wahai pencinta kucing..kita sebagai manusia kena saling memahami..saling hormat menghomati dan saling berbelas kasihan sesama makhluk..dan sentiasalah "BERSANGKA BAIK"

Diantara gambar-gambar kucing di asramaku...
kucing ni siap upload gambar dalam fesbuk kot..
dah moden dah kucing sekarang..pandai main FB..TWITTER...
HAHAHHAHAH :D

kucing : sampai hati korang buang saya..(dalam keadaan menangis)
sebab tu saya tak heran, kenapa manusia berani buang bayi sendiri..
manusia : wahai kucing, bersangka baiklah..insyaAllah, awak akan pindahkan
di suatu tempat yang lebih baik..sama-sama kita berdoa ya :)
A : Kucing ni tak tido atas katil pun..
B : Dia tidur atas katil org yang bniat jahat je..
"Apa salahku padamu sampai kau sanggup buangku ke Pantai Sabak?
Nak suh pergi latihan renang ke suh p tanding kat Olympic 2016 kat Rio?" Katherina Si Comel.
kucing blok A tengah merenung masa depan...
kucing : kemanalah aku nak mencari rezeki pah ni??

let me in!!!! please...i'm begging u....
Alahai..esok..bagaimana agaknya nasibmu wahai kucing..maafkan saya..tak mampu untuk berbicara..saya bukan diantara PENCINTA KUCING bahkan bukan PENCIPTA KUCING.. saya berpegang kepada satu prinsip.."sebelum berbicara kena bertindak".. tapi, manusia sekarang lebih memilih untuk BERBICARA..tapi, TIADA TINDAKAN.. how come? kita berbicara kena selari dengaan tindakan..apa kata, kita semua terus DIRECT 2 THE POINT! maksudnya, fikirkan jalan penyelesaian utk kucing-kucing ni..huhhhh! macam mana ya??? kalau kucing ni susah nak berubah..kita sebagai manusia lah yang kena berubah.. contoh, kalau kucing tu suka ganggu..masuk dalam bilik..kencing.. apa kata, kita pastikan pintu bilik kita sentiasa TERTUTUP..selain itu.. kita boleh juga biasakan kucing2x ni bagi makanan kat satu tempat..mungkin pada awalnya, mereka tak biasa..tapi, lama kelamaan..mereka akan TERBIASA.. Kesimpulannya, kucing dan manusia kena ada satu connection..saling memahami dan saling bantu membantu..


Cadangan untuk DEMONSTRASI esok!! 
"KAMI PENCINTA KUCING"

im sory kucing..sy hanya mampu bdoa utk kesejahteraan kamu d tempat baru..take care!
kucing A : u tak tau ka? esok petang OPS KUCING..
kucing B : OPS KUCING tu apa???
kucing A : =='
HENTIKAN OPS KUCING!!!!
Siapalah saya pada kamu tidak penting..tapi, siapa kamu pada saya yang penting..
(dalam keadaan menangis)

Kenapa saya takut kucing??? *lari topik

saya takut sebenarnya dengan kucing ni..tapi, kucing ni comel kan? kenapa nak takut Julianah?? hmm...dah lumrah manusia kot..heheh..saya harap, ada teman pencinta kucing..so, dia bolehlah memenuhi apa yg saya tak suka... dalam nak memilih teman ni..kebanyakan orang suka yang SEHATI SEJIWA dengan dorang..tapi, tak dengan saya.. saya lebih suka seseorang yang sehati tapi tak sejiwa..maksudnya, saya nak apa yang tiada dalam diri ini, ada pada dia..faham tak? bukan ertinya, saya ada mata..dia kena tiada mata..saya ada hati dia kena tiada hati..saya tiada hati dia kena ada hati..saya tiada otak dia kena ada otak..TAKKK! lets fikir secara matang n rasional..hahah! matang ka? hmm..maksudnya di sini..bila saya tiada sesuatu, dia boleh beri sesuatu..sweet kan? ehehe..perasan! saya dengan kawan-kawan bolehlah saling memenuhi antara satu sama lain.. baru SEMPURNA :) tak gitu???


TERLUPA SEJENAK.......
alahaiiii...kita duk sibuk fikir pasal kucing..lupakah SAYA, kamu dan dia pada saudara seislam kita kat ROHINGYA, SYRIA, PALESTIN, BURMA dan ..... yang lebih memerlukan bantuan kita???? astaghfirullalazim....meh jenguk sebentar mengenai keadaan kat sana..sama-sama kita berdoa...:)


"Bangunlah Dunia Islam...bangunlah seluruh umat Islam... Syria, Palestin, Kashmir, Chechnya, Kosovo, Bosnia dan kini Rohingya Myanmar... satu persatu negara umat Islam dilanyak...kita berada di peringkat akhir zaman yang mana dunia disekeliling kita penuh fitnah.. Ada umat Islam dan pemimpin Islam tidak boleh membezakan antara baik dan buruk.... Di manakah kuasa politik umat Islam... Di manakah kuasa ekonomi umat Islam, di manakah kuasa keilmuan umat Islam,.. Dimanakah semangat persaudaraan sesama umat Islam.. Siapakah yang perlu menolong umat Islam? Yang paling-paling terutamanya mestilah Umat Islam sendiri lah yang menolong umat Islam... dan pemimpin umat Islam...Teruskan berdoa kepada Allah swt..."

p/s : maafkan saya sekiranya menimbulkan kesensitifan dalam diri anda mengenai soal kucing.. ambil yang jernih buang yang keruh..#sekian

No comments:

Post a Comment